Aportul ridicat de potasiu a fost asociat cu un risc mai mic cu 19% de accidente vasculare cerebrale si cu 8% in cazul bolilor coronariene. “Constatarile intaresc recomandarile facute la nivel international pentru cresterea consumului de alimente bogate in potasiu, care ajuta la prevenirea bolilor vasculare”, a declarat dr. Pasquale Strazzullo de la Universitatea din Napoli.
Alimente bogate in potasiu:
- salata verde
- cartofii
- bananele
- soia
- caisele
- avocado
- iaurtul
- sucul de prune
- fasolea uscata
- mazarea
Rezultatele analizei au fost prezentate in cadrul conferintei pe tema “Nutritie, activitate fizica si metabolism”, organizata de American Heart Association in San Francisco.
Un alt studiu prezentat la aceeasi conferinta demonstreaza ca o dieta bogata in legume si fructe crude poate ajuta, de asemenea, la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale. Pentru realizarea studiului, cercetatorii au analizat incidenta accidentelor vasculare cerebrale in randul a 20.000 de barbati si femei, cu varste cuprinse intre 20 si 65 de ani, care nu sufereau de boli cardiovasculare la inceputul analizei. Evolutia lor a fost urmarita timp de zece ani, perioada in care au survenit 233 de accidente vasculare cerebrale in randul participantilor.
Citeste tot articolul pe MedLive.ro.










